DİQQƏT! DİQQƏT! Hörmətli İstifadəçilər!MÜƏLLİF HÜQUQLARI QORUNUR!Bloq yazarının İCAZƏSİ olmadan, bloqdakı materiallar elektron və ya kağız üzərində ÇOXALDILA BİLMƏZ! Həmçinin bloqdakı materiallardan KOMMERSİYA məqsədi ilə istifadə edilə BİLMƏZ!Materialların şəkillərinin çəkilərək paylaşılması QADAĞANDIR!

28 Eylül 2018 Cuma

"Formal" tədris

Xüsusən  İBTİDAİ  SİNİF  MÜƏLLIMLIRINİN  NƏZƏRİNƏ. .....
Tədris  prosesində baş  vermiş daha  bir   nöqsan haqqında  növbəti  bir  status açmağa  qərar  verdim.
Məktəblərdə hələ  də  şagirdləri  informasiya  ilə  yükləməyin  ən  doğru  variant  olduğu  düşünülür,  əsas  tələblər  kənarda  qalır.  Hələ  də əsas  bacarıqlar  yox  nəzəriyyə  bilgisi  əsas  götürülür.  Müəllimlər  hələ  də  gecə  evdə  vicdanları  rahat  başlarını  yastığa  qoyub  yata  bilmələri  üçün,  məktəbdə  kitabda  olan  bütün  informasiyanı  şagirdin  beyninə  yerləşdirməyə  çalışır.  Bütün  nəzəriyyəni  əzbər  bilən  şagirdi  isə  vunderkind hesab  edir.
Daha  ağrılı  bir  məsələni  qeyd  etmək  istəyirəm.  Bu  məktəblərdə  tədrisin  formal  olaraq  2 yerə bölünməsinə  toxunacam.  Xüsusən  də  ibtidai  siniflərdə  bu  çox  qabarıq şəkildə  baş  verir.  Dərslər  əsas  və  qeyri  əsas  dərslər  olaraq bölünür ki,  bu  hansı  əsasa  dayanır  bilmirəm.  Bütün  dərslər  üçün  ayrı  ayrı  akademik  saat  ayrıldığı  halda  , müəllimlər bəzi  lazımsız  hesab  etdikləri  fənləri, lazımlı  hesab  etdikləri  fənlərlə  əvəz  edirlər. Məsələn  əgər  bir  gün  ərzində  şagirdlərə 4 akademik  dərs  varsa  , Ana  dili,  Riyaziyyat,  Texnologiya, Musiqi, müəllim  bu  dərslərdən  cəmi  2 dərsi  əsas  dərs  hesab  edir.  Bu  dərslər  Ana  dili  və  Riyaziyyat  dərsləridir.  Texnologiya  və  Musiqi  və  ya  təsviri incəsənət qeyri  əsas  fəndir.  Hansı  ki,  bunun  böyük  yanlış  olduğunu  və  cəmiyyətə  vurduğu  zərəri  düşünmürlər.  Tədrisdə  yalnız  "alim " yetişdirmək  cəhdi,  başı  dolu  və  bacarıqsız  şəxsiyyətlərin  yetişməsi ilə  nəticələnir . Bir  sıra  nümunələr  deyəcəm və  izah  etməyə  çalışacam.
Texnologiya  fənni  əsasında. ......Bu  fənn ibtidai  sinif  müəllimləri  tərəfindən  lazımsız  hesab  edilsə  də dövlət  tərəfindən  şəxsiyyət  yetişdirilməsi  üçün  qoyulan  lazımlı  tələblərlə  zəngindir.  Məsələn,  bir  neçə  standart  qeyd  edəcəm.
......Süfrə  arxasında  mədəniyyət  nümayiş  etdirir. ..... Bəli  belə  bir  standart  var.  Sizcə  bu  əhəmiyyətsiz  bir  standartdır?  Sizcə  bu  standartın  reallaşmasının  pis  nəticəsi  ola  bilər?  Əksinə  sual  verim.  Reallaşmaması  nə  ilə  nəticələnir?  Başı  nəzəriyyə  ilə  dolu  biri yemək  masası  arxasında  normal  yemək  mədəniyyətini  bilmir.  Bunu  izaha  ehtiyac  yoxdur.  Beləsi  cəmiyyətdə  çoxdur  deyə  nümunələrə  gərək  yoxdur.
Başqa  bir  standart
.......Detalları  birləşdirərək  məmulat  hazırlayır. ...... Bu  standartın  nəzərə  alsaq  ki,  1 ci  sinifdən  11 ci  sinifə  qədər  sadədən  mürəkkəbə  getməsi  var,  şagird bu  standartı  reallaşdıran  zaman  nəinki  cəmiyyətdə  yararlı,  qabiliyyətli bir  insana  çevriləcək,  eləcə  də  öz  ailəsində  sorunlar  çözmək kimi  xüsusiyyət  malik  olacaq.  Belə  deyək,  evində  lampa  dəyişmək  üçün  qonşudan  adam  çağırmaq  ehtiyacı  duymayacaq.))
Başqa  bir  standart. ........
........Şam  süfrəsini  tərtib  edir. .....fikrimcə  standartı  açıqlamağa  ehtiyac  yoxdur .
.......Detalları  birləşdirməklə  müxtəlif  kompozisiyalar  qurur. .....Şagird  müxtəlif  yaradıcı  məhsullar  hazırlaya  biləcək.  Bu  onun  gələcək  potensialını  müəyyən  edəcək  və  11 il  ərzində  bacarıqlı  bir  şəxsin  yetişməsinə  səbəb  olacaq
.......Alətlərdən təhlükəsiz istifadə qaydalarına  əməl  edir  və  sair. ...
Hələ  bu  qeyri əsas  hesab  edilən  bir  fənn  nümunəsidir.  Hansı  ki,  müəllim  bu  fənni  tədris  etməyərək  , standartlarını  reallaşdırmayaraq,  onu  qeyri  əsas  fənn  hesab  edir  və  onu  əsas  hesab  etdiyi Riyaziyyat  fənni  ilə  əvəz  edir.
1. Şagirdi  əyləncəsindən məhrum  edir
2. Şagirdi  ay  allah  nə  qədər  riyaziyyat  olar,  bu  qədər  misalı  evdə  necə  həll  edəcəm  fobiyası ilə  qarşı  qarşıya  qoyur
3. Şagird  məktəbi  yüklü  bir  elm  ocağı  kimi  görür  və  uşaqlığından  məhrum  olur
4. Formalaşa  biləcək  bacarıqlarından  məhrum  olur
5. Formalaşacaq  mədəniyyətindən  məhrum  olur
6. Yaradıcılıq  işlərindən məhrum  olur  və sair.  Onu  məktəbə  və  dərsə  bağlayacaq heç  bir  marağı  olmur
Bunu  bir  çox  fənlərin  nümunəsində  izah  edə  bilərəm  və  zamanla  edəcəm.  Bu  statusumu  sırf  Texnologiya  fənninə  həsr  etməyi  düşünürəm
Başqa  bir  real  nümunə  yazacam. ...
Bir  dəfə  yenə məktəblərin birində  mentorluq  layihəsində  idim.  Mənə  dərs otağı  olaraq  təhkim  edildiyim  sinif  otaq  azlığı  baxımından  texnologiya  otağı  idi.  Müəllimlərə  dərsi  orda  tədris  edirdim.  Bir  dəfə  mənim  boş  dərsim  idi  və  texnologiya müəllimlərindən  birinin  otağa  ehtiyacı  yarandığından  ( otaqda  sudan  istifadə  imkanı ) xahiş  etdi  ki,  ona  işini  orda görməsinə  izn  verim.  Dedim  problem  deyil, onsuzda  hazırda  boşam
Beləcə  müəllim  əlində  xiyar,  noxud, mayenez  və  digər  azuqələrlə  otağa  daxil  oldu.  Arxası  ilə  2 qız  gəldi  . Müəllimin  dərs  dediyi  sinifdən  2 qız.  Sual  verdim  ki  hazırda  dərs  boşdurmu deyə?  Dedilər  hə  boşdur.  Dedim  bəs  bura  niyə  gəlmisiniz?  Dedilər müəllim  çağırıb  ona  kömək  edəcəyik.  Dedim  bəs  digər şagirdlər  hazırda  boşdur?  Dedilər  hə  sinfi dağıdırlar ))) dedim  bəs  siz  nə  edəcəksiniz  burda?  Dedilər  paytaxt  salatı  düzəldəcəyik.
Daha  sonra  müəllim gəldi  başladı  bu  2 qızla  xiyarları yuyaraq  soymağa. ...dayana  bilmədim  müəllim  suallar  verməyə  başladım.
Salatı  niyə  hazırlayırsınız?
Müəllim dedi.  Mövzumuz  belədir salat  hazırlamalıyıq
Dedim.  Mövzunun  dövlət  tərəfindən  reallaşdırılmalı  olan  stadartının  nə  olduğunu  bilirsiniz  orda  nə  yazılıb?
Müəllimin  nə  cavab  verdiyini  xatırlamıram,  amma  qayıdıb  özüm  cavab verməli  oldum.  Stadart  tələb  edir  ki,  bu  salatı  şagirdlər  hazırlasın.  Həm  öyrənsinlər  həm  yesinlər.  Siz  isə  şagirdləri  sinifdə  boş  qoyub,  2 qızla  bərabər  burda  özünüz  düzəldirsiniz.  Axı  niyə  şagirdləri  bu  zövq  və  bacarıqdan  məhrum  edirsiniz?
Müəllim  cavab  verdi.  Axı  özümüz  (texnologiya  müəllimləri ) də  yeyəcəyik.  Uşaqlarım  əlləri  çirkli  falan  onu  hazırlayacaqlar  bəs  biz  necə  yeyək?
İçimdəm  böyük  bir  təəssüf  hissi  keçdi.
1. Müəllim  özü  salat  yesin  deyə  şagirdi  tədrisdən,  şagirddə  formalaşacaq  bacarıqdan,  zövqlü dərsdən, əyləncəsindən  və  ən  əsası  dövlətin  tələbinin  reallaşdırılmasından məhrum  edir
2. Müəllim  şagirdin  hərəsinə  az  miqdarda  azuqə  ilə  bir  kasalıq  salat  hazırlada  və  hər şagird  öz  salatını  yeyə  bilərdi
3. Nəzərə  alsaq  ki,  texnologiya  fənnində. ...Gigiyenik  qaydalara  əməl  edir. .....deyə  bir  standart  da  var,  bu  stadartı  da  icmalına  daxil  edərək reallaşdıra  və  şagirdlərin  nəzərinə  çatdıra  bilərdi
4. Gigiyena  qaydaları  üçün  lazımı  tədbirlər  görə  bilərdi
5. Nəzərə  alın  ki  müəllim  sinifə  az  qala  bir  toyun  paytaxt  salatı  üçün  azuqə  gətizdirmişdi. ..Hansı  ki  az  miqdarda azuqə  ilə  salat  hazırlama  standartı  reallaşdırıla bilərdi.
Bu  nümunə  yuxarı  sinifdə  yaşanmışdı. ...Neçənci  sinif  olduğu  yadımda  deyil
İbtidai  sinif müəllimləri  qeyri  əsas  fənn  hesab  edərək,  yuxarı  sinif  müəllimləri  isə  aşağıda  qeyd  etdiyim  nümunə  tipli  düşüncələrlə  şagirdləri  bu  fənnin  formalaşdırdığı  bacarıqlardan məhrum  edirlər
Hələ ki  bu  qədər


Hörmətlə
Leyla  Bayramova
#leylabayramova

0 yorum:

Yorum Gönder

Sağ düymə qadağası

Kopya qadağası