VII Mövzu
Qiymətləndirmə:
Yeni
qiymətləndirmə sisteminin yaradılmasını
zəruri edən amillər:
Təhsil fəaliyyətinin səmərəlilik səviyyəsinin müəyyən edilməsi;
Təhsil standartlarının tələbata uyğunluğunun monitorinqinin həyata keçirilməsi
Ölkə üzrə şagirdlərin nailiyyətləri barədə obyektiv məlumatların əldə edilməsi;
Təlim prosesinin təkmilləşdirilməsi və keyfiyyətinin yüksəldilməsi
Təhsil fəaliyyətinin səmərəlilik səviyyəsinin müəyyən edilməsi;
Təhsil standartlarının tələbata uyğunluğunun monitorinqinin həyata keçirilməsi
Ölkə üzrə şagirdlərin nailiyyətləri barədə obyektiv məlumatların əldə edilməsi;
Təlim prosesinin təkmilləşdirilməsi və keyfiyyətinin yüksəldilməsi
Hüquqi
–normativ sənədlər
Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin
2009-cu il 13 yanvar tarixli, 9 nömrəli qərarı ilə təsdiq edilmiş “AZƏRBAYCAN
RESPUBLİKASININ ÜMUMİ TƏHSİL SİSTEMİNDƏ QİYMƏTLƏNDİRMƏ KONSEPSİYASI”
Müasir qiymətləndirmə siyasəti
Qiymətləndirmə təhsilin keyfiyyətinin yüksəldilməsinə
yönəldilir və onu idarə edən vacib amil kimi meydana çıxır.
Cari qiymətləndirilmənin aradan qaldırılması məzmun standartlarının bütövlükdə mənimsənilməsini və qiymətləndirmənin obyektivliyini təmin edir.
Tədris prosesinin bütün mərhələlərində tətbiq edilir.
Şagirdin nailiyyəti (qazanılan dəyərlər) qiymətləndirilir, inkişafı sistemli şəklidə izlənilir.
Məzmun standartlarının mənimsənilməsi səviyyəsini ölçmək üçün qiymətləndirmə standartları müəyyənləşdirilmişdir.
Cari qiymətləndirilmənin aradan qaldırılması məzmun standartlarının bütövlükdə mənimsənilməsini və qiymətləndirmənin obyektivliyini təmin edir.
Tədris prosesinin bütün mərhələlərində tətbiq edilir.
Şagirdin nailiyyəti (qazanılan dəyərlər) qiymətləndirilir, inkişafı sistemli şəklidə izlənilir.
Məzmun standartlarının mənimsənilməsi səviyyəsini ölçmək üçün qiymətləndirmə standartları müəyyənləşdirilmişdir.
Qiymətləndirmənin istiqamətləri , növləri və formaları
Qiymətləndirmənin istiqamətləri dedikdə ayrı-ayrı forma, məzmun
və məqsədə malik olan qiymətləndirmələr nəzərdə tutulur. Ölkəmizdə
qiymətləndirmə aşağıdakı istiqamətlərdə aparılır:
Beynəlxalq qiymətləndirmə Milli qiymətləndirmə Məktəbdaxili qiymətləndirmə
Beynəlxalq qiymətləndirmə Milli qiymətləndirmə Məktəbdaxili qiymətləndirmə
Milli və beynəlxalq qiymətləndirmə
təhsildə perspektivləri müəyyənləşdirmək üçün aparılan qiymətləndirmə tədqiqatlarıdır
və xüsusi qurumlar tərəfindən həyata keçirilir.
Məktəbdaxili qiymətləndirmə
rəsmi qiymətləndirmədir və şagirdlərin
sinifdən sinfə,bir təhsil səviyyəsindən
digər təhsil səviyyəsinə keçirilməsinə,
təhsilalanların attestasiyasına xidmət
edir.
Beynəlxalq
qiymətləndirmə:
Beynəlxalq standartlara əsaslanır. Cəmiyyətdə inteqrasiya proseslərinin nəticəsidir.
Hər bir ölkənin vətəndaşına digər ölkələrdə təhsil almaq imkanı yaradır.
Beynəlxalq və milli ekspertlər tərəfindən keçirilir.
Beynəlxalq standartlara əsaslanır. Cəmiyyətdə inteqrasiya proseslərinin nəticəsidir.
Hər bir ölkənin vətəndaşına digər ölkələrdə təhsil almaq imkanı yaradır.
Beynəlxalq və milli ekspertlər tərəfindən keçirilir.
Milli qiymətləndirmə:
Milli qurumlar tərəfindən keçirilir
Bütün pillələr və səviyyələr üzrə təlim nəticələrinin səviyyəsini müəyyən etmək məqsədi ilə aparılır.
Ümumi dövlət standartları və proqramları (kurikulumları) və fənn kurikulumunda əks olunub.
Milli qiymətləndirmə 4-cü və 9-cu sinif şagirdləri arasında obyektiv testlər, sorğu vərəqələri və müvafiq təlimatlar vasitəsilə bir qayda olaraq, 4-5 ildən bir, milli mütəxəssislər tərəfindən aparılır.
Milli qurumlar tərəfindən keçirilir
Bütün pillələr və səviyyələr üzrə təlim nəticələrinin səviyyəsini müəyyən etmək məqsədi ilə aparılır.
Ümumi dövlət standartları və proqramları (kurikulumları) və fənn kurikulumunda əks olunub.
Milli qiymətləndirmə 4-cü və 9-cu sinif şagirdləri arasında obyektiv testlər, sorğu vərəqələri və müvafiq təlimatlar vasitəsilə bir qayda olaraq, 4-5 ildən bir, milli mütəxəssislər tərəfindən aparılır.
Məktəbdaxili qiymətləndirmənin
növləri:
Diaqnostik qiymətləndirmə (ilkin səviyyənin qiymətləndirilməsi)
Formativ qiymətləndirmə (inkişafın izlənməsi)
Summativ (yekun qiymətləndirmə)
Formativ qiymətləndirmə (inkişafın izlənməsi)
Summativ (yekun qiymətləndirmə)
Qiymətləndirmə formaları - qiymətləndirmənin
keçirilmə mexanizmini nəzərdə tutur
Qiymətləndirmənin üsul və vasitələri: Məlumatların toplanması üçün qiymətləndirmə üsulları və vasitələrindən istifadə olunur: Qiymətləndirmə üsulları sagirdlərin təlim fəaliyyəti haqqında məlumatları toplamaq üçün istifadə olunan prosedurlardır. Qiymətləndirmə vasitələri həmin üsulu həyata keçirmək üçün istifadə olunan alətlərdir. Qiymətləndirmənin növündən asılı olaraq üsul və vasitələr fərqli olur.
Qiymətləndirmənin üsul və vasitələri: Məlumatların toplanması üçün qiymətləndirmə üsulları və vasitələrindən istifadə olunur: Qiymətləndirmə üsulları sagirdlərin təlim fəaliyyəti haqqında məlumatları toplamaq üçün istifadə olunan prosedurlardır. Qiymətləndirmə vasitələri həmin üsulu həyata keçirmək üçün istifadə olunan alətlərdir. Qiymətləndirmənin növündən asılı olaraq üsul və vasitələr fərqli olur.
Komponentlər
|
Ənənəvi qiymətləndirmə
|
Müasir qiymətləndirmə
|
1.Məqsədlər
|
Bilik, bacarıq, vərdişlərin
inkişafına yönəlmiş. Reallıqda əsasən
bilik səviyyəsi qiymətləndirilirdi.
|
Bilik, bacarıq, vərdiş,
dəyərlər. Şəxsiyyətin inkişafına yönəlmiş. Şagirdin nailiyyəti (qazanılan dəyərlər)
qiymətləndirilir, inkişafı sistemli şəklidə izlənilir.
|
2. Rol və vəzifələr
|
Qiymətləndirmə şagirdə
qiymət yazmaq kimi qəbul olunurdu,
şagird yalnız qiymət almaq
xatirinə oxuyurdu. Tədris prosesinin yalnız müəyyən bir hissəsində tətbiq
edilirdi.
|
Qiymətləndirmə təhsilin
keyfiyyətinin yüksəldilməsinə yönəldilir və onu idarə edən vacib amil kimi
meydana çıxır. Tədris prosesinin bütün
mərhələlərində tətbiq edilir.
|
3. Növlər və istiqamətlər
|
MəktəbdaxiliCarı və
yekun qiymətləndirmə
|
Beynəlxalq, milli, məktəbdaxili
qiymətləndirmə. Diaqnostik, formativ , summativ qiymətləndirmə.
|
4. Xüsusiyyətlər
|
Daha formal, qeyri-dəqiq,
müəllimin subyektiv rəyinə əsaslanırdı, sistemsiz.
|
Standart əsasında
qurulur. Daha obyektiv, dəqiq, adekvat, sistemli.
|
5. Meyarlar, göstəricilər
|
Mövzulara əsaslanan
nailiyyətlərin qiymətləndirilməsi Daha çox kəmiyyət göstəriciləri nəzərə
alınır.
|
Qiymətləndirmə
standartlarına əsaslanan. Keyfiyyət göstəriciləri nəzərə alınır.
|
6. Üsul və vasitələr
|
Məhdud və qeyri-çevik
(şifahi cavab, yoxlama işləri, testlər)
|
Daha müxtəlif və çevik
(müsahibə, söhbət, müşahidə, rubriklər, tapşırıqlar, valideynlərlə və digər fənn
müəllimləri ilə əməkdaşlıq, şagirdlərin şifahi cavabları, şagirdlərin yazı
işlərinin təhlili, test tapşırıqlarının nəticələri)
|
7.Formalar
|
Sinifdaxili
|
Sinifdaxili, məktəbdaxili,
mərkəzləşdirilmiş
|
Ənənəvi qiymətləndirmə
|
Müasir qiymətləndirmə
|
Qiymətləndirmə zamani şagirdə qiymət yazmaq kimi qəbul olunurdu,
şagird yalnız qiymət almaq xatirinə oxuyurdu.
|
Qiymətləndirmə təhsilin keyfiyyətinin yüksəldilməsinə yönəldilir və
onu idarə edən vacib amil kimi meydana çıxır.
|
Cari qiymətləndirmə formalizmə gətirib çıxarırdı. Müəllimin subyektiv
rəyinə əsaslanırdı.
|
Cari qiymətləndirilmənin aradan qaldırılması məzmun standartlarının
bütövlükdə mənimsənilməsini və qiymətləndirilmənin obyektivliyini təmin edir.
|
Tədris prosesinin yalnız müəyyən bir hissəsində tətbiq edilirdi.
|
Tədris prosesinin bütün mərhələlərində tətbiq edilir.
|
Əsasən bilik səviyyəsi qiymətləndirilirdi.
|
Şagirdin nailiyyəti (qazanılan dəyərər) qiymətləndirilir, inkişafı
sistemli şəkildə izlənilir.
|
Qiymətləndirmə standartları mövcud deyildi.
|
Məzmun standartlarının mənimsənilməsi səviyyəsini ölçmək üçün qiymətləndirmə
standartları müəyyənləşdirilmişdir.
|
Qiymətləndirmə ilə bağlı termin və ifadələr
Qiymətləndirmə standartı- təhsil alanların nailiyyət səviyyəsinə
verilən dövlət tələbləri;
Qiymətləndirmə meyarları- şagirdlərin bilik və bacarıqlarının qiymətləndirilməsi üçün məzmun standartları əsasında hazırlanmış tələblər;
Portfolio- şagirdin fəaliyyəti ilə bağlı olan sənədlər, o cümlədən diaqnostik, formativ qiymətləndirmə məlumatlarının qeydə alındığı xüsusu qovluq;
Rubrik- şagirdlərin fəaliyyət və nailiyyətlərini meyarlar əsasında ölçən qiymətləndirmə şkalası.
Qiymətləndirmə meyarları- şagirdlərin bilik və bacarıqlarının qiymətləndirilməsi üçün məzmun standartları əsasında hazırlanmış tələblər;
Portfolio- şagirdin fəaliyyəti ilə bağlı olan sənədlər, o cümlədən diaqnostik, formativ qiymətləndirmə məlumatlarının qeydə alındığı xüsusu qovluq;
Rubrik- şagirdlərin fəaliyyət və nailiyyətlərini meyarlar əsasında ölçən qiymətləndirmə şkalası.
0 yorum:
Yorum Gönder